סרטים תיעודיים

אביב

מפיקים: חגי לוי, תומר הימן בימוי: תומר הימן "אביב" – פרופיל דוקומנטרי של יוצר מפורסם. סרט רוק המתעד אמן בדרכים. וגם סרט אישי מאד, שבו בעזרת דמותו של אביב גפן, מציג תומר הימן את הגירסה שלו לשנות התשעים.

 

אמא פאיזה

מפיקה: לאה לוין בימוי: סיגלית בנאי פאיזה רושדי הייתה זמרת נודעת במצריים, וכשעלתה לארץ הפכה למטאור של המוסיקה הערבית בישראל. בגיל מאוחר היא הביאה לעולם את ביתה היחידה יפה, אותה גידלה לבד.

 

אתה תחיה... אבל בישראל

מפיק: יגאל מור בימוי: תום ברקאי רגעי ייאוש, שכרות ושיגרה בחייהם של חבורת צעירים חיפאים, עולים מחבר העמים, המתכוננים לתחרות ארצית לסאטירה בשפה הרוסית.

 

בחזקת סאטמר

מפיק ובמאי: ניצן גלעדי הסרט מגולל את סיפורה של משפחת ג‘אראדי, משפחה יהודית-תימנית, אחת מרבות אשר הובאה מתימן לארה"ב (קרית יואל, ניו יורק) על ידי עסקנים מקהילת סאטמר המנהלים מסע הכפשה בתימן, כנגד העלייה לארץ ישראל.

 

בלב המדבר הירוק

מפיקים: מירי שאול, איציק לרנר בימוי: איציק לרנר בין גבעותיה הצחיחות של העיר באר שבע, מתעצמת נוכחותו הירוקה של כפר רפאל. זוהי קהילה שיקומית אנתרופוסופית למפגרים, "חברים" בשפת המקום, הנמנים על דרגות פיגור קשות.

 

האמא של הגבעטרון

מפיק: לירן עצמור בימוי: איילת גיל, שחר מגן סרט מגולל את סיפורה של להקת "הגבעטרון", שהוקמה ב- 1948. בין בני מחזור ה‘ של קיבוץ גבע, אשר ייסדו את הלהקה, בלטו שתי נערות: רינה, שהפכה למנהלת הלהקה ושרה בקול ראשון, וניקה, חברתה הטובה, שזימרה תמיד בקול שני.

 

הבונקר (הזהות ההפוכה של פנחס כהן גן)

מפיקות: דלית שרון, ניצה גונן בימוי: ניצה גונן הסרט מתאר מספר חודשים בחייו של האמן פנחס כהן גן, מגדולי האמנים הישראלים. כהן גן עוסק באמנותו בשנים האחרונות באובססיביות בגרמניה הנאצית. עיסוק זה גרם לביקורת נגדו: "מה למרוקאי ולשואה".

 

ההרוג ה-17

מפיקות: אלינור קוברסקי, עדנה קוברסקי בימוי: דוד אופק במאי שותף: רון רותם במהלך שישה חודשים מתועדת בזמן אמת חקירה של צוות ההפקה לאיתור זהותו של ההרוג ה- 17 מהפיגוע במגידו שנקבר כאלמוני. הסיפור שנפרש כדרמה בלשית מפגיש את הצופה עם הבירוקרטיה של המוות ועם תמונה טראגית קומית של חברה החיה בצילו.

 

זיינב

מפיק: שמעון פרץ בימוי: רחלי שוורץ זיינב היא בחורה לבנונית שבעקבות התעללות מצד אביה החליטה לברוח מהבית ולחפש את עתידה בישראל. גם כאן, לא שפר מזלה וללא תעודת זהות, היא הפכה ל"אשה האחרת" של ערבי ישראלי מבוגר ששיכן אותה בדירה בקרית שמונה ולא מאפשר לה לצאת מהבית.

 

טהורה

מפיק: עמית ברויאר בימוי: ענת צוריה מבט נדיר ויחודי אל עולם של זוגיות ומיניות דתית שזכה עד היום לתיעוד מינימלי: סיפור טהרת המשפחה. מסלול מאבק סמוי של נשים דתיות במסגרת הלכה גברית נוקשה שמעצבת את הזוגיות והמיניות שלהן.

 

עיר ללא רחמים

מפיקה ובמאית: ציפי רייבנבך ציפי רייבנבך, במאית הסרט, חזרה למחוזות ילדותה בלוד, כדי לצלם סרט על העיר שחיים בה יהודים, מוסלמים ונוצרים, בערבוביה חושנית של צבעים וצלילים. היא התקבלה במטר של אבנים.

 

פארדיס, גן עדן אבוד

מפיק: דוקי דרור בימוי: אבתיסאם מראענה פארדיס נשאר אחד הכפרים הערביים היחידים שנותרו במישור החוף אחרי מלחמת 1948. כשהבימאית מתחילה לחקור את סודות הכפר שלה, היא מוזהרת בל יהיה גורלה כשל סועאד – אותה "ילדה רעה" מיתולוגית שבעטה בכל המוסכמות ולבסוף עזבה.

 

פיצה משפחתית

מפיק ובמאי: רונן עמר בלב העיירה הדרומית נתיבות, חיה משפחת עמר: האב הוא יהלומן שלא התעשר מעבודתו, האם עקרת בית המגדלת חמישה ילדים. בניגוד להוריהם שעלו לארץ מטוניס, להוריו של במאי הסרט, יש כבר אפשרות לעזור לבנם הבכור, מקסים, להיות בוס לעצמו ולקנות את הפיצרייה בה הוא שותף.

 

צ'לרי בגדאד

מפיק ובמאי: איל חלפון בראשית שנות החמישים, בגל העלייה הגדול מעיראק, הגיעו לישראל גם כמה נגנים ומוסיקאים שכבר אז נחשבו לכוכבים של ממש בעולם המוסיקה הערבי והיוו מאוחר את הבסיס העיקרי של התזמורת הערבית של קול ישראל.

 

קשורים

מפיק: נסים לוי בימוי: אילת הלר מקרה טראומטי מן העבר של לוחמי שייטת 13 חוזר ומזעזע את שתיקתם המתמשכת. באימון חורף קשה טבע אחד מהם למוות. בן זוגו לצלילה שיחרר את עצמו מחבל הקשירה ובכך הפר את הקוד החמור ביותר של היחידה: לא מנתקים את חבל ההיקשרות.

 

רצח ללא מניע

מפיקה ובמאית: נילי טל ביום רביעי ה- 4 בדצמבר 1996 בשעה 8 בערב, עזב אסף שטיירמן בן ה- 18 את ביתו שבכפר-סבא. למחרת בבוקר נמצאה גופתו המרוטשת ביער אוסישקין הסמוך.

 

שמעת על הפנתרים?

מפיקה: שרון שביט בימוי: נסים מוסק 1970, הבמאי נסים מוסק יוצר יחד עם הפנתרים השחורים: סעדיה מרציאנו, צ‘רלי ביטון וכוכבי שמש, סרט מחאה בשם: "שמעת על הפנתרים השחורים, אדון משה?" הסרט בא להציג את המחאה ואת המסר החברתי של תנועת המצוקה הראשונה והמשמעותית ביותר בתולדות המדינה.